Novo løfter forventningerne til vækst i biofarmaforretningen
![Foto: Stine Tidsvilde](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11731323.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc77traco0e9gbt9bq77w.jpg)
Efter en periode, hvor Novo Nordisks division for biofarma har været under pres, er salget af blødermidler og væksthormon atter tilbage på rette spor.
Da Novo Nordisk fredag fremlagde tredjekvartalsregnskab kunne biofarmadivisionen således vise en vækst 4 pct. i konstante valutakurser og 8 pct. omregnet til danske kroner, og det får nu selskabet til at revurdere målsætningen for forretningsområdet, skriver dagbladet Børsen.
"Væksten på 4 pct. er jo under Novo Nordisks vækst, så jeg vil gerne have, at biofarma trækker opad og ikke nedad i den samlede vækst," siger adm. direktør Lars Fruergaard Jørgensen til avisen.
Optimismen skyldes blandt andet, introduktionen af nye produkter samt at blødermidlet Novoseven klarer sig bedre end forventet i konkurrencen med Roches Hemlibra.