Novo løfter forventningerne til vækst i biofarmaforretningen

Biofarmaforretningen i Novo Nordisk vokser igen, og det får nu selskabet til at revurdere forventningerne til udviklingen i divisionen.
Foto: Stine Tidsvilde
Foto: Stine Tidsvilde

Efter en periode, hvor Novo Nordisks division for biofarma har været under pres, er salget af blødermidler og væksthormon atter tilbage på rette spor.

Da Novo Nordisk fredag fremlagde tredjekvartalsregnskab kunne biofarmadivisionen således vise en vækst 4 pct. i konstante valutakurser og 8 pct. omregnet til danske kroner, og det får nu selskabet til at revurdere målsætningen for forretningsområdet, skriver dagbladet Børsen.

"Væksten på 4 pct. er jo under Novo Nordisks vækst, så jeg vil gerne have, at biofarma trækker opad og ikke nedad i den samlede vækst," siger adm. direktør Lars Fruergaard Jørgensen til avisen.

Optimismen skyldes blandt andet, introduktionen af nye produkter samt at blødermidlet Novoseven klarer sig bedre end forventet i konkurrencen med Roches Hemlibra.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også