MedWatch

Novo mangler konkurrence til fedmedrøm: "Det er en udfordring, at vi reelt set er det eneste selskab"

Novo Nordisk har opdyrket fedmemarkedet til at blive en milliardforretning, men potentialet er langt større. Både Novo-chef og investor håber, at de store konkurrenter får lægemidler på markedet.

Foto: colourbox

Novo Nordisks milliardstore fedmedrøm kan blive katapulteret til et helt nyt niveau, hvis bare én af selskabets ærkerivaler kaster sig ind i kampen om fedmemarkedet.

Sådan lyder vurderingen fra flere sider, efter at Novo Nordisk med lægemidlet Saxenda på egen hånd har skabt en milliardforretning i ikke mindst USA.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Biontech-direktører: Derfor måtte Afrika vente på coronavacciner

Tyske Biontech vil bruge de mange corona-milliarder på at hjælpe lande i Afrika med at komme både coronavirus, malaria og turberkulose til livs, men alligevel stod kontinentet langt nede i køen, da de første coronavacciner skulle distribueres. MedWatch har spurgt hvorfor.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier