Sanofi retter skarp anklage mod Novo Nordisk: "Går bevidst over stregen"

Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien har endnu en gang afgjort en strid om uetisk markedsføring mellem de konkurrerende virksomheder Novo Nordisk og Sanofi.
Marketingafdelingen i Novo Nordisk har fået endnu en afgørelse mod sig i Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien. | Foto: Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup
Marketingafdelingen i Novo Nordisk har fået endnu en afgørelse mod sig i Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien. | Foto: Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup

For tredje gang på kort tid har Sanofis danske afdeling klaget over markedsføringsmateriale fra konkurrenten Novo Nordisk, og for tredje gang på lige så kort tid har Etisk Nævn for Lægemiddelmiddelindustrien, ENLI, pålagt Novo Nordisk at ændre i materialet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også