Genmab-boss forbereder salgsstrategi for næste guldhåb

Genmab-bossen vil droppe den klassiske medicinsælger, når biotekselskabets næste guldhåb skal lanceres.
Foto: /Ritzau/Mik Eskestad/
Foto: /Ritzau/Mik Eskestad/

Når Genmabs næste pipeline-håb Tisotumab Vedotin om 5-7 år kan ramme markedet, vil Genmab-topchef Jan van der Winkel vælge en ny model for lancering.

Det siger den hollandske topchef til Berlingske Business.

»Jeg tror, at salg af medicin i fremtiden vil fungere helt anderledes, end det er tilfældet i dag. Der vil komme langt mindre fokus på sælgere og langt mere fokus på, hvordan du hurtigt kan få effektiv medicin frem til hospitalerne. Både læger og patienter ved, hvilke midler mod cancer der er mest effektive. Derfor skal du ikke bruge alle de sælgere længere,« siger Jan van de Winkel.

I modsætning til lanceringen af Darzalex, hvor Genmab qua aftalen med Janssen ikke har haft nogen indflydelse på fremgangsmåden, så ejer Genmab stadig 50 pct. af rettighederne til Tisotumab Vedotin, der udvikles som en mulig behandling af livmoderhalskræft i samarbejde med Seattle Genetics.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også