MedWatch

FDA giver rekordfå smæk for vildledende markedsføring

De amerikanske lægemiddelmyndigheder har år til dato kun udstedt to påtaler for vildledende markedsføring. Det er det laveste antal i årtier. Novo-rival er den ene af de to syndere.

Foto: Colourbox

Medicinalselskaber, der opererer i USA har tilsyneladende læst godt på lektien, når det kommer til regler for markedsføring.

I hvert fald har Kontoret for Markedsføring af Receptpligtig Medicin (OPDP) under de amerikanske lægemiddelmyndigheder, FDA, kun udstedt to påtaler for ulovlig eller vildledende markedsføring siden årets begyndelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier