MedWatch

MedWatch fylder 10 år

Tirsdag er det ti år siden, at MedWatch sendte de første nyhedsbreve om life science-industrien i Danmark.

Foto: MedWatch

Vi mangler bestemt ikke artikler om vores branche, i givet fald skal det i hvert fald være need to know.

Det er lidt firkantet fortalt det overordnede budskab, der mødte os, da vi struttende af selvtillid og gå på mod for nu 10 år siden præsenterede vores planer om MedWatch for en række aktører inden for life science.

Budskabet skræmte os ikke.

Med gode erfaringer fra ikke mindst vores daværende godt et år gamle søstersite FinansWatch havde vi en klar plan for, at vi netop ville være et medie, som virksomhederne ikke kunne undvære. Et site, hvor vi dækker de allerstørste virksomheder bedst, hvor vi dykker mere ned i selve forretningerne end løfter hovederne for at holde øje med aktiekurserne.

Og vi ville være et medie, der går meget dybere ind i sektorerne inden for life science end de eksisterende medier; dækkende alt fra de entusiastiske opfindere med ambitioner om noget stort til de små startups og de pengestærke investorer. Historier om firmaerne og menneskene bag.

Vi synes i al ubeskedenhed selv, at vi er lykkes med det.

46.080 artikler er det blevet til på ti år. Vi har i årenes løb sagt farvel til Lars Rebien og goddag til Fruergaard i Novo Nordisk, vi har fulgt Genmabs vej fra en lovende biotekvirksomhed til en global vinder, vi har dækket ”the big five” i høreapparatbranchen tættere end noget andet medie i verden, og vi har især de seneste år haft kikkertsigtet rettet mod de mange fonds-milliarder, der rammer biotek- og medicofirmaer og nu også gamle klenodier som Leo Pharma.

Jo tættere vi er kommet på branchen, jo mere er det gået op for os, at vi i dansk life science har virksomheder, der nyder så stor respekt og interesse ude i den store verden, at vi har lanceret det engelsksprogede MedWatch.com, hvor omdrejningspunkterne netop er de virksomheder og deres største konkurrenter i verden.

I Danmark er life science-industriens fodaftryk vokset enormt siden 2012, og både omsætning, eksport og beskæftigelse er skudt i vejret til et niveau, hvor branchen i det samlede danske erhvervsliv nu fylder mere end nogensinde.

For MedWatch og Watch Medier har tiåret ligeledes budt på fremgang.

I 2012 blev MedWatch sat i søen som det blot tredje fokuserede erhvervsmedie i det dengang unge mediehus. I dag – ti år senere – udgiver Watch Medier 14 danske medier om de vigtigste brancher i dansk erhvervsliv, og dertil kommer lokale udgaver af flere Watch Medier i Tyskland og Norge samt en række udgivelser på engelsk – heriblandt førnævnte MedWatch.com.

Centralt for MedWatch er ambitionen om at levere uafhængig, kritisk og fair erhvervsjournalistik med fokus på substansen. Og vi vil som altid gerne have din hjælp. Giv os ris, ros, tip eller gode ideer.

Vi er kun en mail eller en opringning væk.

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 21

Et udbrud af abekopper giver travlhed hos Bavarian Nordic, der har opjusteret forventningerne til året efter stort salg. Og så har to markante danskere forladt deres stillinger hos Pfizer og Ascendis. Gik du glip af noget?

Analytikere ser købere til GN men tvivler på et salg

Med en lav værdiansættelse, en høj strukturel værdi og ingen dominerende aktionærer giver det god mening, hvis internationale kapitalfonde og industrielle spillere lige nu lurer på at købe høre- og lydkoncernen GN Store Nord, mener to analytikere, men om det reelt kommer til at ske, tvivler de dog på.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier