MedWatch

Diagnostik-giganter cementerede førerrolle under pandemien

Selvom coronapandemien har revolutioneret efterspørgslen af diagnostikprodukter, er der ikke vendt op og ned på de globale virksomheders positioner i markedet. De største diagnostikselskaber har også fået størst udbytte af situationen, siger den internationale topchef hos Roche Diagnostics, der fortæller, hvordan han styrede mastodonten gennem pandemien.

Der har været fuld tryk på kedlerne hos Roche Diagnostics under pandemien, hvor virksomheden havde sin første løsning på markedet få dage efter, at virussen blev sekventeret. | Foto: Roche / PR

Da coronapandemien spredte sig over kloden med globaliseringens hast, kom ord som PCR- og antigen-test på alles læber, og hele diagnostikbranchens afgørende betydning stod pludselig skræmmende klart for både borgere og politikere.

Kendskabet til branchen og dens brand er ikke mindre end revolutioneret, men alligevel har det ikke skabt forskydninger i de diagnostiske selskabers indbyrdes styrkeforhold på det globale marked.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Johnson & Johnson misser forventningerne til salget

Selvom der er blevet solgt utallige Johnson & Johnson-vacciner mod covid-19, og Genmab-midlet Darzalex også har spædet godt til i kassen, så præsterer selskabet dårligere end analytikerne ventede i tredje kvartal.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier