WSA får hjælpende hånd i fraværet af Kirkland Signature hos Costco
Den amerikanske supermarkedskæde Costco besluttede for knap to måneder siden at suspendere salget af høreapparater under private label-brandet Kirkland Signature.
Og det har givet bedre plads til den brandede del af salgskanalen hos Costco, der normalt står for mere end 10 pct. af hele det amerikanske marked.
Det mærker blandt andet WS Audiology, der er eksponeret i den brandede del hos Costco med Rexton-brandet.
I sidste uge normaliserede Rexton og Demant-projektet Philips Hearlink igen priserne hos Costco, efter at de to har kørt med rabat på 200 dollar for et sæt høreapparater siden slutningen af oktober - omtrent samtidig som suspenderingen af Kirkland Signature-produkterne.
”Costco besluttede ikke at forfølge salget af Kirkland Signature-brandede høreapparater. Vi er i en solid position der, og det vil naturligvis gavne os,” siger Eric Bernard, der er adm. direktør hos WS Audiology, til Marketwire.
Han har endnu ikke hørt noget om, hvorvidt Costco skulle være på trapperne med en ny leverandørkontrakt på en næste generation af Kirkland Signature - i givet fald nummer 11 i rækken - efter at salget af Kirkland Signature 10, som er produceret af schweiziske Sonova, er ophørt.