GN rammer laveste markedsandel hos krigsveteraner i otte år – fejlslagen lancering får skylden

En årelang dalende markedsandel hos den vigtige offentlige, amerikanske salgskanal til krigsveteraner skyldes en mislykket produktlancering under coronapandemien, lyder det fra GN-topchef Gitte Aabo. Nyt produkt skal vende udviklingen, men en analytiker advarer mod særlige udfordringer.

GN Hearings adm. direktør Gitte Aabo forklarer høreselskabets svindende markedsanedele hos Veterans Affairs i USA med en mislykket lancering. Ifølge analytiker er det dog ikke hele årsagen. | Foto: Gn Store Nord / Pr

Siden 2019 har den overordnede tendens for GN Hearings markedsandel hos den store amerikanske salgskanal for høreapparater Veterans Affairs (VA) været faldende, og i september ramte det danske selskab bunden med bare 8,1 pct. af det samlede salg.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement