MedWatch

Coronakrisen skaber momentum for nyt forretningsområde i Demant

Hørekoncernen Demants nye forretningsområde, der sælger lyd- og videoløsninger til virksomheder og gamere, har under corona-krisen oplevet stærk vækst og kan i fremtiden blive en vægtig bidragsyder til den samlede forretning, siger adm. direktør, Søren Nielsen.

Søren Nielsen, adm. direktør i Demant, ser lyspunkt i nyt forretningsområde i en ellers svær tid for producenter af høreapparater. | Foto: Kenneth Lysbjerg Koustrup/ERH

Det var gennemgående dyster læsning, der mødte investorer og andre interesserede, da hørekoncernen Demant forleden fremlagde sin periodemeddelelse omfattende 2020 indtil nu.

Coronakrisen har kappet 70 pct. af omsætningen, hvilket har fået Demant til at tredoble sin tilgængelige kreditfacilitet, så det nu kan optage gæld for 6 mia. kr. hos velvillige banker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Corona har udfordret og skærpet centrale dele af BII-konceptet

En central del af konceptet bag Bioinnovation Institute (BII) er den daglige gang i life science-kontorfælleskabet Cobis, hvor porteføljeselskaber har mulighed for at mødes uformelt med andre selskaber og potentielle investorer. Med corona hærgerende har det i lange perioder ikke været muligt, og det har udfordret konceptet, siger adm. direktør, Jens Nielsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier