MedWatch

Leo Pharma is still hungry for M&A

Leo Pharma has raised its revenue to a record-breaking level in 2016, driven mainline by the acquisition of a product portfolio from Astellas, but the Danish dermatology group is hungry for more.

Leo Pharma might not be done throwing money at M&A, says CEO Gitte Aabo. | Foto: POLFOTO: CARSTEN BUNDGAARD

It was an ambition to reinforce the portfolio in eczema treatment that led Denmark’s Leo Pharma to approach Japan-based rival Astellas Pharma back in 2015 and eventually buy a portfolio of drugs.

That portfolio was under Leo’s ownership for nine months out of 12 in 2016 and helped to push up its topline by 19 percent to a record level of DKK 9.84 billion (USD 1.41 billion) last year.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 21

Et udbrud af abekopper giver travlhed hos Bavarian Nordic, der har opjusteret forventningerne til året efter stort salg. Og så har to markante danskere forladt deres stillinger hos Pfizer og Ascendis. Gik du glip af noget?

Analytikere ser købere til GN men tvivler på et salg

Med en lav værdiansættelse, en høj strukturel værdi og ingen dominerende aktionærer giver det god mening, hvis internationale kapitalfonde og industrielle spillere lige nu lurer på at købe høre- og lydkoncernen GN Store Nord, mener to analytikere, men om det reelt kommer til at ske, tvivler de dog på.

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier