MedWatch

Matas tavs om økonomien i ”luksuskoncept”

Detailkæden Matas’ seneste satsning, det såkaldte Stylebox-koncept, er løbet ind i visse udfordringer. Topchefen er tavs om økonomien og anerkender, at der er en barriere, som skal overvindes.

Stylebox er i offentligheden blevet udråbt til at være et luksuskoncept, men det er en helt forkert opfattelse, mener adm. direktør i Matas Terje List. Konceptet baserer sig på både professionel hår- og neglepleje samt studiolines inden for makeup i den højere ende prismæssigt. Indtil videre har detailkæden etableret de første tre butikker, og flere er på vej.

Foreløbig har satsningen givet anledning til, at detailkæden har justeret forventningerne til etableringsomkostningerne fra 3-7 mio. kr. til 7-10 mio. kr. Ifølge regnskabet skyldes de ændrede forventninger primært højere løbende driftsunderskud.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier