MedWatch

Når konsulenter ikke er nok: Antropologer knækker koden for virksomheder

Milliardkoncerner i ind- og udland har fået øjnene op for antropologer som en lukrativ ressource til at kortlægge kundeadfærd og forbedre produkter. Det gælder f.eks. Leo Pharma, der med egne ord er i gang med at skifte fokus og genopfinde virksomhedens dna i lyset af initiativet.

Foto: Leo Pharma/PR

Antropologer er blevet Big Business. De, som mange opfatter som lidt sære folk, fordi de f.eks. studerer ukendte stammer i Afrika, kan nemlig tilsyneladende meget mere. Det har en række multinationale selskaber som Microsoft, Adidas og Intel fundet ud af for flere år siden, men nu begynder antropologer for alvor at vinde indpas i også dansk erhvervsliv.

Danmarks tredjestørste medicinalselskab, Leo Pharma, har med stor succes kørt et større projekt, hvor 30 studerende på Københavns Universitet blev hevet ind som en form for konsulenter. Fælles for dem var, at de alle studerer noget så eksotisk som antropologi – læren om menneskers sociale og kulturelle verdener.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier