MedWatch

Ambu lancerer fjerde generation af Ascope

Den danske Medicokoncern Ambu lancerer fjerde generation af sit engangsvideoskop, Ascope, som narkoselæger bruger til at orientere sig i patientens luftveje.

Foto: Mik Eskestad/ JP

Den nye generation af Ascope har forbedret billedekvalitet, hvilket ifølge Ambu betyder, at videoskopet kan bruges til 50 pct. flere indgreb.

I alt skønner Ambu, at Ascope 4 potentielt kan bruges til 4-5 mio. indgreb årligt mod et potentiale på cirka 3 mio. indgreb i de ældre versioner.

"Vi er stolte af at præsentere den fjerde generation af Ascope. Det viser vores evne til at flytte grænserne for højteknologisk udstyr til engangsbrug," siger Ambus administrerende direktør, Lars Marcher, ifølge en meddelelse.

Ambu lancerede det første Ascope i 2009.

Salget af engangsvideoskoperne udgjorde 95.000 styk i tredje kvartal af 2016/17 - en fremgang på 65 pct. fra samme periode sidste år.

I regnskabsårets første ni måneder blev der solgt 250.000 videoskoper, og når regnskabsåret er omme, venter Ambu et salg på omkring 350.000 styk.

Målt i kroner udgør salget af videoskoperne 26 pct. af Ambus samlede omsætning.

 Trykkede 'send', ikke 'gem' – nu får børsdarling hug fra Finanstilsynet

 Ambu planlægger stor investering i salgsstyrken

 Ambu har milliarder til opkøb

 Ambu-aktien sætter rekord efter regnskab 

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier