MedWatch

GN-topchef: Nye lavprisprodukter støtter haltende markeder

GN Resounds kamp for og succes med at erobre markedsandele i de højpris-segmenterne har ifølge topchef Anders Hedegaard efterladt nogle huller, som man nu forsøger at fylde ud.

Foto: GN Resound, PR

GN Store Nords høreapparatforretning, GN Resound, præsenterede i forbindelse med denne uges høreapparatmesse hos EUHA i Nürnberg sin nye lavpris-høreapparatfamilie, Resound Enya.

Og det er en vigtig lancering for selskabet, der i høj grad har fokuseret på den noget dyrere ende af skalaen med sine lanceringer gennem de seneste år.

Det fortæller Anders Hedegaard, der er administrerende direktør hos GN Resound, i et interview med Ritzau Finans under EUHA-messen.

"Vi har i det seneste par år taget flest markedsandele i top plus-segmentet. Det har været vigtigt for firmaets udvikling at positionere os som en højkvalitets-producent. Men når vi har brugt så meget energi der, så efterlader det nogle huller. Og nu er vi lykkes med at hive hele vores brede produktudbud ned i et lavere prissegment også," siger GN Resound-topchefen.

Lanceringen skal blandt andet være med til at hjælpe GN Resound til fremgang på nogle af de markeder, hvor selskabet ikke står så stærkt netop nu.

"Der er markeder - eksempelvis i Tyskland - hvor det er et meget vigtigt marked. Og der er også andre markeder, hvor vi har en ringe markedsandel. Så det vil styrke os og gøre os til en mere bred leverandør," siger Anders Hedegaard.

 GN-topchef: Vi vil fortsætte med at være i førertrøjen

 GN Resound lancerer nye apparater i lavere prisklasser

 GN Resound lancerer ny generation af iPhone-høreapparater  

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier