MedWatch

Radiometer tilpasser udstyr til eksport

Medicoproducenten Radiometers succes på eksportmarkederne hænger sammen med en strategi om at skræddersy produkter og pris.

Foto: Mik Eskestad / JP

Hvordan kan man eksportere højteknologisk udstyr til lande, der ikke har råd til at betale den normale pris?

Den udfordring har den amerikanskejede producent af hospitalsudstyr Radiometer knækket ved at tilpasse sit komplekse måleudstyr, når firmaet sælger produkter til BRIK-landene, skriver Børsen:

”Vi udvikler ikke udstyr ude på markederne specielt rettet mod Kina eller Indien. Det er der nogen, der gør, men får nogle måleresultater, der er af så ynkelig kvalitet, at det kan vi ikke stå på mål for. Vi tager i stedet de teknologier, vi kender, og laver så skrabede versioner af instrumenterne som muligt for at komme prisniveauet derude i møde,” udtaler administrerende direktør i selskabet, Peter Kürstein, til avisen.

Den strategi betyder, at Radiometer kan sælge sine produkter til ca. halvdelen af prisen til vækstmarkederne.

Selskabet har ifølge Børsen haft en vækst på ni procent i år, og 22 procent af omsætningen på 3,5 milliarder kroner kommer fra netop vækstmarkederne.

 Radiometer skal have ny HR-direktør 

 Radiometer: On-the-job-training virker bedst 

 Radiometer stormer frem i Kina  

 Radiometers satsning på nyt ben har kostet en mia. kr 

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier