WDH-dir: Ny produktserie vil være attraktiv for kunderne
William Demant Holding vil omkring årsskiftet lancere en ny produktfamilie, der skal matche GN Store Nord og Sonovas netop lancerede produkter. Administrerende direktør for William Demant Holding Niels Jacobsen har fuld tillid til sin nye serie, selvom han ikke er parat til at løfte sløret for flere detaljer.
"Vi vil ikke gå ind i detaljerne om, hvad hovedelementerne i den nye produktserie vil være. Men vi kommer med noget, som vi meget på vil være attraktivt for kunderne og en markant forbedring fra vores nuværende produkttilbud. Men detaljerne vil først tilgå markedet i slutningen af fjerde kvartal," siger Niels Jacobsen til Ritzau Finans.
De nye produkter vil blive lanceret i højprissegmentet først, hvilket alt andet lige bør bedre WDH's indtjening. For nuværende er produktmikset skiftet over mod lav- og mellemprissegmentet, hvilket sænker stykprisen og toplinjevæksten.
"Det vil blive et højprissegmentprodukt, der bliver lanceret over hele verden og på alle markeder fra januar. Det vil være en fuld produktserie i alle stile fra de mindste apparater, der passer i øret, til apparater, der sidder bag øret," siger Niels Jacobsen.
Relaterede artikler:
Analytiker: William Demant er presset
For abonnenter
William Demant nedjusterer og lancerer nyt
For abonnenter