MedWatch

Coloplast har droppet budgetterne

Når man alligevel ikke kan se et år ud i fremtiden, hvad skal man så med arbejdskrævende budgetter, spørger CFO i Coloplast, Lene Skole.

Foto: Coloplast/PR - Lene Skole, CFO Coloplast

De tager evigheder at lave, og de holder alligevel sjældent. Med den begrundelse har Coloplast valgt at droppe budgetterne og arbejder nu i stedet med tre-årige ambitionsplaner, forklarer økonomidirektør Lene Skole i et interview med Berlingske Business Magasin.

”Budgetter forudsætter, at man kan se et år ud i fremtiden og i kroner og øre redegøre for sin forretning. Det er sigende, at den mest brugte forklaring på, at et budget ikke holdt stik, er, at timingen ikke var som forventet, og forudsætningerne har ændret sig. Det tror pokker. Ingen kan forudsige, hvilke eksterne faktorer der vil få betydning, og hvornår de vil indtræffe,” lyder det fra Lene Skole, der fortæller, at der i starten var en vis skepsis blandt medarbejderne, da budgetterne røg i papirkurven.

I dag oplever hun dog, at de ansatte tager mere ejerskab over beslutningerne, og at organisationen er blevet mere omkostningsbevidste, end da budgetterne herskede i Coloplast. Berlingske Business skriver, at det anslås, at en virksomhed på Coloplasts størrelse bruger omkring 400-500 arbejdsdage om året på budgetplanlægning.

 Dansk lyspunkt i medicobranche under pres 

 Her er verdens mest værdiskabende life science-selskaber

 Bank: Coloplasts reformpres er overvurderet 

 

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 47

I denne uge kom der en endelig afklaring angående Kåre Schultz’ fremtid i det israelske medicinalselskab Teva, og så annoncerede Novo Nordisk også en udvidelse af faciliteterne i Bagsværd for 5,4 mia. kr. Gik du glip af noget?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier