MedWatch

Coloplast sløjfede budgetterne forlængst: "Det er ikke værdiskabende"

Coronakrisen har vist, at detaljerede budgetlægningsprocesser hurtigt bliver overflødige. Det tog Coloplast allerede konsekvensen af efter finanskrisen.

"Vores konklusion var, at der var rigtig meget ressourcespild på tværs af organisationen," siger Anders Lonning-Skovgaard, finansdirektør i Coloplast, om den traditionelle budgetproces. | Foto: Niels Hougaard/ERH

Før 2009 tog budgetlægningsprocessen i Coloplast ofte op mod et halvt år og beslaglagde massevis af nøglepersoners tid og kræfter i organisationen.

Flere hundrede af Coloplasts ledere mødtes hvert år i et auditorium i Nordsjælland for at afstemme budgetlinjer. Alle skulle vurdere, hvor mange penge deres enheder ville bruge på alt fra HR til finans hver måned i de næste 12 måneder, og flere tusind felter blev udfyldt per funktion, per region og per land.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Coloplasts nye skattedetaljer viser enorme nationale forskelle - Danmark blandt de laveste skatteopkrævere

Mens Coloplast betaler godt 20 pct. i effektiv skattesats herhjemme, lægger medicoselskabet næsten 40 pct. i skatteposen af sit overskud i Frankrig, viser nye detaljerede skatteoplysninger fra virksomheden. Størstedelen af medicoselskabets ansatte arbejder i Ungarn, hvor firmaet også betaler den laveste selskabsskat på bare 15 pct, men produktionen er lagt i landet af en række andre årsager, fortæller Coloplast.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier