MedWatch

Olympus skruer op for sats på engangsprodukter

Den japanske medicoproducent Olympus, der blandt andet er Ambus store konkurrent, øger sine investeringer i udvikling af engangsendoskoper.

Foto: Yuriko Nakao/Reuters/Ritzau Scanpix

Ambu kan formentlig se frem til øget konkurrence fra medicoselskabet Olympus.

Ifølge dagbladet Børsen har den japanske producent nemlig annonceret øgede investeringer i udviklingen af engangsendoskoper, som er netop Ambus vigtigste forretningsområde.

"Ved at ekspandere ind i engangsprodukter sammen med vores genanvendelige endoskoper kan vi understrege vores ledende position i alle situationer, der udnytter endoskopi," sagde Yasuo Takeuchi, topchef i Olympus i forbindelse med selskabets regnskabsaflæggelse i sidste uge, skriver avisen.

Traditionelt har Olympus været storleverandør af genanvendelige endoskoper, men sidste år meldte selskabet, at også det ville lancere et endoskop til engangsbrug, ligesom en anden af Ambus store konkurrenter, amerikanske Boston Scientific, tidligere havde annonceret.

Siden Olympus' annoncerede sit forestående indtog på engangsmarkedet har selskabet desuden udvidet antallet af produkter, hvor det anser en engangsløsning som en rentabel mulighed.

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier