MedWatch

Leo Pharmas innovationsarm spinder endnu et selskab ud

Leo Innovation Lab spinder nu sin anden virksomhed ud. Det nye selskab, Klikkit, har opfundet en teknologi, der hjælper til at ændre vaner og huske medicin.

Foto: Colourbox

Leo Pharmas innovationsarm, Leo Innovation Lab, har spundet en virksomheden ud, der står bag en sensor eller knap, der skal hjælpe patienter med eksempelvis at huske deres medicin eller ændre vaner.

Det skriver Berlingske Business.

Knappen kan for eksempel sættes på en pakke medicin, og så er det meningen, at patienten skal trykke på knappen, hver gang patienten tager sin medicin. Derefter kan knappen huske patienten på at tage sin medicin, blandt andet ved at sende en besked til patientens mobiltelefon.

Selskabet har fået navnet Klikkit og er ifølge Kristian Hart-Hensen, adm. direktør for Leo Innovation Lab, i en tidligere fase end innovationsarmens første spinout fra december 2017, Helloskin. Alligevel har selskabet vurderet, at tiden nu var rigtig til at spinde Klikkit ud.

"Vi har fundet ud af, at forretningscasen er så meget bredere, end vi oprindeligt troede, at vi er nødt til at få den rigtige partner ind udefra. Derfor har vi valgt at spinne virksomheden ud," forklarer Kristian Hart-Hansen, adm. direktør for Leo Innovation Lab, til Berlingske Business.

Nu venter en crowdfunding-kampagne på sitet Kickstarter.com, der skal skaffe 40.000 dollar eller godt 250.000 kr. til den nystartede virksomhed.

De penge skal ifølge Christiano Cairo, der har været leder på Klikkit-projektet hos Leo Innovation Lab og nu er adm. direktør i virksomheden, både understøtte virksomhedens vækst og skabe opmærksomhed om produktet.

Leos iværksætterfabrik har fem selskaber i støbeskeen 

Leo spinder første selskab ud fra digital iværksætterfabrik  

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier