MedWatch

WDH og Widex havde fremgang hos amerikanske veteraner i december

Både William Demant og Widex øgede i december deres andele hos krigveteranerne i USA. Til gengæld måtte GN Hearing notere sig et fald, uden at det dog rører ved selskabets position som salgskanalens næststørste spiller.

Foto: Ashlee Rezin/AP/POLFOTO/arkiv

William Demant Holding og det privatejede selskab Widex øgede markedsandelen hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, i december.

Det fremgår af de seneste data fra VA.

Samtidig gik det igen lidt tilbage for GN Hearing, som ellers tog et stort hop i november, da selskabets trådløse topprodukt, Resound Linx 3D, blev introduceret hos VA. Det danske selskabs markedsandel er dog også fortsat noget højere end i oktober.

William Demants markedsandel steg i december til 13,5 pct. fra 12,9 pct. i 2017's sidste måned, mens Widex, der er den klart mindste aktør hos VA, gik frem til 1,9 pct. fra 1,6 pct. måneden før.

Alt i mens faldt GN Hearings markedsandel til 21 pct. fra 21,7 pct. i december. I oktober - inden introduktionen af Resound Linx 3D - var markedsandelen dog nede i 19,6 pct.

Det betyder, at GN Hearing fortsat er klart næststørst hos VA, hvor markedslederen er schweiziske Sonova, som i december havde en markedsandel på 41,8 pct. mod 42 pct. i november.

William Demant Holding er nummer fire, men nærmer sig efterhånden det privatejede amerikanske selskab Starkey, der i december havde en markedsandel hos VA på 14,9 pct.

VA udgør godt 20 pct. af det samlede amerikanske marked, der er verdens største enkeltmarked. Der tilpasses årligt omtrent 700.000 høreapparater gennem salgskanalens audiologer.

Priserne hos VA var igen i november gennemsnitligt knap 360 dollar per enhed, hvilket er en noget højere pris end hos eksempelvis supermarkedskæden Costco, der over de seneste mange år har været heftigt voksende på det private marked.

Til gengæld er prisen lidt lavere end hos de uafhængige audiologer, der fortsat sidder på den største del af det private marked.

GN-topprodukt hitter hos veteraner

William Demant-direktør: Vi har taget markedsandele med nyt produkt

To danske høreapparatproducenter vinder andele hos krigsveteraner

Widex-topchef: Vi skal være langt bedre til markedsføring

Nyt Widex-produkt skal hjælpe til markedsandele hos veteranerne

Forsiden lige nu

Nævn afviser tilskud til Novos fedmemiddel

Prisen for fedmemidlet Saxenda fra Novo Nordisk står ikke mål med effekten, mener Lægemiddelstyrelsens Medicintilskudsnævn, der har indstillet til, at danske patienter ikke skal have tilskud til behandling med midlet uden en særlig god forklaring.

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier