MedWatch

Novos Kina-direktør har leveret flot comeback

En periode med lav vækst og faldende markedsandele i Kina er blevet vendt med en ny marketingstrategi. Bag u-vendingen finder man medicinalkoncernens Kina-direktør Camilla Sylvest.

Foto: Novo Nordisk / PR

En total forandring af marketingstrategien har givet potte for Novos kinesiske forretning.

Efter en periode med faldende vækst tal og mindskende markedsandele, er det lykkedes medicinalkoncernen at få vendt udviklingen.

Det er Novos Kina-direktør Camilla Sylvest, som har skabt det vigtige comeback.

Det skriver Berlingske Business, som har interviewet den 44-årige direktør, der står i spidsen for den kinesiske salgsafdeling.

Hun fortæller, at nøglen til det succesfulde turnaround ligger i en ny markedsføringsstrategi, som har gjort markedsføringen skarpere.

"Vi har gjort det, at vi er blevet bedre til at tilbyde de produkter, som vores kunder efterspørger. Vi har lavet grundlæggende om på den måde, vi markedsfører vores produkter på. Det, vi gør nu, er, at vi tilbyder lige præcis den type insulin, som den enkelte by i Kina foretrækker at bruge. Det betyder, at vi meget målrettet promoverer og informerer om bestemte typer insulin til bestemte byer," udtaler Camilla Sylvest til Berlingske Business.

Novos kerneprodukt taber markedsandele og prispresset lurer 

Kina åbner ny dør for Novo-middel 

Novos nye superstjerne gør klar til erobringstogt i milliardklassen 

Mere fra MedWatch

Permanent forhøjet forskningsfradrag begejstrer – men ikke uden forbehold

Det vækker begejstring hos branche- og erhvervsorganisationer, at et flertal i Folketinget fredag blev enige om en aftale, der blandt andet betyder, at fradraget for forskning og udvikling permanent forhøjes til 130 pct. Fradraget kræver imidlertid, at aftaleparterne kan finde finansieringen engang til efteråret, og uvisheden giver anledning til bekymring.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier