MedWatch

Digitalt økosystem skal give Novo Nordisk kommercielle fordele

Et åbent økosystem af nye teknologiske løsninger, der kan forbedre behandlingen af diabetes, kan også være med til at øge Novo Nordisks salg af insulin og forbedre selskabets muligheder i forhandlinger med betalerne. Det mener adm. direktør Lars Fruergaard Jørgensen.

Foto: Novo Nordisk/PR

En række pilotprojekter og partnerskaber med blandt andet app-udviklere og den amerikanske teknologikæmpe IBM skal være med til at skabe et innovativt og åbent økosystem omkring Novo Nordisks diabetesforretning.

Det vil ifølge selskabets adm. direktør, Lars Fruergaard Jørgensen, give den danske medicinalkoncern markante kommercielle muligheder i en tid, hvor selskabet har mærket et øget pres på medicinpriserne i særligt USA.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Agilent Technologies opjusterer

Laboratorieleverandøren Agilent Technologies har haft et stærkt forskudt tredje kvartal, og opjusterer forventningerne for helåret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier