
Den franske medicinalkoncern Sanofi har her til morgen offentliggjort sit regnskab for første kvartal af 2017, og det vidner som flere af de foregående regnskaber om et fortsat pres på selskabets produkter på diabetesmarkedet, hvor man er i stærk konkurrence med Novo Nordisk.
Salget af kerneproduktet Lantus, verdens bedst sælgende insulinprodukt gennem flere år, er dykket med 14,1 pct. til 1,226 mia. euro i kvartalet. Lantus er en langtidsvirkende basalinsulin kendt som insulin glargine, og Sanofi råder også over produktet Toujeo, som indeholder en større dosis af insulinet. Det produkt solgte i kvartalet for 192 mio. euro.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app