MedWatch

ALK jagter fortælling til amerikansk gennembrud

Allergikoncernen ALK jagter med nyinvesteringer et gennembrud på det lukrative amerikanske marked, men erkender at man ikke har været god nok til at skabe en bærende fortælling om selskabets produkter i USA.  

150 mio. kr. og 50 nyansættelser skal være med til at skabe momentum for den danske allergikoncern ALK i USA. Det er i hvert fald ambitionen for selskabets topchef Carsten Hellmann, der jagter det amerikanske gennembrud, som ALK indtil videre ikke haft tilstrækkeligt held med.

Det skriver Berlingske.

Et af de grundlæggende problemer, som selskabet er ramt af, er, at de amerikanske allergilæger tjener gode penge på at tilbyde traditionelle injektionsbaserede behandlinger. De tjener mellem 1-5 mio. dollars om året på at lave deres egne injektioner. Dermed er incitamentet for at udskrive ALK’s billigere tabletvaccine ikke så stort. Og så har man problemer med at skabe den rette fortælling om sine produkter.

”Du har fuldstændig ret. Vi har masser af ting, vi kan og skal gøre den vej rundt. Vi skal have en social mediestrategi til at hænge sammen, hvor vi gør potentielle kunder opmærksomme på, at de faktisk ikke behøver at lide af støvallergi, men kan tage en tablet og potentielt fjerne den helt i løbet af to-tre år. Du har helt ret i, at det handler om at komme ud med nogle skarpe fortællinger både på facebook og andre steder,” siger Carsten Hellmann til Berlingske.

Topchefen har dog et klart bud på, hvordan den fortælling bør lyde. Navnlig at tabletterne er de første produkter i USA nogensinde inden for allergivaccination, som er baseret på kliniske studier og godkendt af FDA. Derfor skal man have italesat det attraktive ved at bruge godkendte produkter.

 ALK-rival arbejder sig tilbage 

 ALK: Svært at vurdere potentialet for allergibehandling i børn

 ALK-partner vil udvide markedet for det største produkthåb 

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier