
Medicinalselskabet Novo Nordisk skal efter et tumultarisk 2016 igen have gang i væksten. Det er man selv klar over internt i selskabet, hvor f.eks. topledelsens langsigtede bonusmål i højere grad end tidligere vil være knyttet til salgsfremgang, så omsætningen på knap 112 mia. kr. i 2016 fortsætter op med hastigere skridt end de 4 pct. i det forgangne år.
"Novo Nordisks vigtigste opgave lige nu er at få omsætningen til at stige. Her spiller Tresiba og Victoza en nøglerolle," siger Claus Henrik Johansen, senior porteføljeforvalter i Wealth Management-afdelingen under Danske Bank.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app