MedWatch

Takeda vil være digital leder på sundhedsområdet

Japanske Takeda satser på at blive mere globale og vil samtidig fokusere mere på digitale løsninger

Takeda, logo
Foto: Takeda/ PR

Det er målet, at den japanske medicinalkoncern, der arbejder med sygdomme som kræft og diabetes, skal være digital leder på sundhedsområdet i 2025. Det siger Bruno Villetelle, Takedas digitale chef til britiske Business Insider.

Der er endnu ikke meldt nogle aftaler ud, men det 230 år gamle selskab undersøger i øjeblikket mulighederne for at indgå partnerskaber med ledende teknologiske selskaber som Google, Apple og IBM Watson.

Bruno Villetelles vision er, at man kan blive sit eget helbreds adm. direktør, og selv aktivt tage hånd om at monitorere sit eget helbred. I hvert fald til en vis grad.

”Når man taler om digital sundhed i vores industri, handler det oftest om websider og apps, men det er vores synspunkt, at det går meget videre end det,” siger Bruno Villetelle til Business Insider.

Ingen specifikke løsninger

Den digitale chef vil ikke pege på specifikke teknologier eller løsninger, men siger at en tilgang kunne være at bygge digitale virksomheder, som kan understøtte virksomhedens lægemidler.

En anden mulighed er at bruge den information, der er tilgængelig i fitnessure og andre monitoreringsredskaber til forskning og udvikling.

Takeda køber fabrik og indgår samarbejde med Lundbeck-selskab

AstraZeneca køber respiratorisk forretning fra Takeda

Takeda og Teva opretter japansk generika-selskab

Forsiden lige nu

William Demant lander rekordstor omsætning og indtjening

Høreapparatskoncernen William Demant Holding kommer ud af 2017 med tocifret omsætningsvækst og vækst på bundlinjen. Topproduktet Oticon Opn leverer fortsat, men også koncernens kirurgiske division har klaret sig flot. Selskabet indfrier forventningerne og venter et endnu bedre 2018.

Genmab-boss om Darzalex-prognose: Der er potentiale for en opjustering

Genmab overraskede markedet med en prognose for salget af blockbusteren Darzalex, som ligger et godt stykke over analytikernes forventninger. Topchef Jan van de Winkel kalder skudsmålet realistisk, men mener også, at der er mulighed for, at selskabets forventninger kan blive hævet senere på året.

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier