
Sanofi og Eli Lilly er i øjeblikket på to forskellige stadier. Sanofi har i form af Lantus verdens suverænt bedst sælgende diabetesmiddel, faktisk var det med en forøgelse på 1,4 mia. dollar hele medicinalindustriens mest voksende lægemiddel i 2012. Eli Lilly er derimod i fuld gang med at komme tilbage til førerfeltet, efter at have været sakket bagud inden for diabetes i en årrække.
Men det er i høj grad blandt disse to selskaber og danske Novo Nordisk, at kampen om det globale diabetesmarked kommer til at stå. Et marked, der anslås til at vokse til over 500 mia. kroner inden for de næste fem år.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app