MedWatch

Her er Novo-rivalernes strategi

To af Novo Nordisks største konkurrenter har hver sin strategiske tilgang til kampen om det globale diabetesmarked. MedWatch har taget en snak med nøglepersoner hos Sanofi og Eli Lilly.

Foto: Colourbox

Sanofi og Eli Lilly er i øjeblikket på to forskellige stadier. Sanofi har i form af Lantus verdens suverænt bedst sælgende diabetesmiddel, faktisk var det med en forøgelse på 1,4 mia. dollar hele medicinalindustriens mest voksende lægemiddel i 2012. Eli Lilly er derimod i fuld gang med at komme tilbage til førerfeltet, efter at have været sakket bagud inden for diabetes i en årrække.

Men det er i høj grad blandt disse to selskaber og danske Novo Nordisk, at kampen om det globale diabetesmarked kommer til at stå. Et marked, der anslås til at vokse til over 500 mia. kroner inden for de næste fem år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier