MedWatch

Nu gælder det USA for Jens Bager & Co.

USA skal de første år være den helt store drivkraft for ALK's vækst, men virksomheden opererer også med flere modeller for at trænge igennem i Kina, Brasilien og Rusland.

Foto: Carsten Bundgaard

Simplify, Innovate, Grow. Sådan lyder overskrifterne i den strategi, som den danske producent af allergivacciner ALK fremlagde sidste efterår. Og mens der i høj grad er lagt en slagplan for de to første punkter, så er det endnu uvist, hvorvidt og i hvilken grad ALK vil være i stand til at levere på vækst-dagsordenen.

Sikkert er det dog, at man satser på et kraftigt bidrag til den i øjeblikket stagnerende toplinje fra Japan og især USA. Her er partnerne Torii og Merck i øjeblikket i gang med at få godkendelse til at markedsføre tabletter til behandling af græspollen – og ragweed-allergi. Sidstnævnte dog kun i USA.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier