MedWatch

”Det stiller store krav til lederen”

En af Eli Lillys nordiske direktører, Morten Auscher, fortæller om strategier og udfordringer ved at lede en datterorganisation af en stor international kæmpe.

Når man skal lede en dattervirksomhed af en global medicinalkoncern som amerikanske Eli Lilly, er der flere ting at tage højde for. Det ved Morten Auscher, der netop tiltrådt stillingen som salgs- og marketingdirektør for den skandinaviske portefølje inden for områderne Mens Health, Autoimmun og Kardiologi.

”Når man er i en datterorganisation, sidder alle ressourcer ikke samme sted. Der fordeler man dem lidt på tværs. Derfor er man nødt til at arbejde meget virtuelt, fx via videokonference, så man kan have en god en-til-en-snak med sine kollegaer,” siger Morten Auscher til MedWatch og fortsætter:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier