
Når man skal lede en dattervirksomhed af en global medicinalkoncern som amerikanske Eli Lilly, er der flere ting at tage højde for. Det ved Morten Auscher, der netop tiltrådt stillingen som salgs- og marketingdirektør for den skandinaviske portefølje inden for områderne Mens Health, Autoimmun og Kardiologi.
”Når man er i en datterorganisation, sidder alle ressourcer ikke samme sted. Der fordeler man dem lidt på tværs. Derfor er man nødt til at arbejde meget virtuelt, fx via videokonference, så man kan have en god en-til-en-snak med sine kollegaer,” siger Morten Auscher til MedWatch og fortsætter:
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MedWatch
ALK forlader Tyrkiet efter mislykket lancering: "Hvis du får en gammel karklud for dine produkter, er det en dårlig forretning"
En række forhold gjorde det umuligt for ALK at etablere en fornuftig forretning i Tyrkiet, og den danske allergikoncern forlader derfor markedet, mens den også skærer salgsstyrken i Italien og Spanien ind til benet. Strategien er i stedet at satse hårdt på markeder med større potentiale, forklarer topchef Carsten Hellmann.