MedWatch

Novo: Victoza upåvirket af amerikansk konkurrence

Lanceringen af et konkurrerende produkt i USA har ikke påvirket Victozas markedsandel. Samtidig sætter ledelsen tal på den fremtidige udvikling for hele GLP-1-klassen.

Foto: Novo Nordisk/PR

Med en omsætning i årets tredje kvartal på 2,5 mia. kroner skuffer Victoza-salget analytikerne en anelse - de havde ventet en omsætning på 2,6 mia. kroner. Men Novo Nordisk mener selv, at man har ramt plet.

"Væksten i Victoza har været nøjagtig som forventet fra selskabets side. Vi forventede en kvartalsvis vækst på 200 mio. kroner, og der er vi også endt (endte på 210 mio. kroners tilvækst i Q3, red.)," siger selskabets CFO, Jesper Brandgaard.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier