MedWatch

Aamund klar til nyt strategisk træk i Bavarian

Hvis Neurosearch havde haft to-tre nichelægemidler, ville det biofarmaceutiske selskab i dag være en profitabel virksomhed, lyder det fra Asger Aamund, der fortryder, at Neurosearch benhårdt gik efter de store lægemidler. Nu vil han gå efter udvikling af nichemedicin i Bavarian Nordic.

Neurosearch gik fra starten efter stjernerne. Målet var lægemidler til udbredte sygdomme som kræft, depression og Alzheimers, men den strategi burde have haft et andet ben – nichemedicin, erkender Asger Aamund, der medstifter og tidligere bestyrelsesformand for Neurosearch.

”Når jeg ser tilbage på Neurosearch’s historie, ville jeg gerne have haft et par orphan drug-programmer at starte på,” pointerer han.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

CHMP blåstempler ni nye lægemidler i maj

Den europæiske lægemiddelkomite, CHMP, har på dets møde i maj indstillet ni nye lægemidler til godkendelse samt anbefalet, at seks midler kan tages i brug på nye måder. To midler afvist.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier