MedWatch

Analytiker: Zegalogue er "plug and play" for Novo Nordisk

Med sin velsmurte maskine satser Novo Nordisk på at udnytte synergieffekter og få Zegalogue bredere ud, end Zealand Pharma var i stand til, vurderer Sydbanks analytiker Søren Løntoft Hansen efter nyheden om den danske handel.

Novo Nordisk køber rettighederne til Zealand Pharmas nødpen Zegalogue. | Foto: Novo Nordisk / PR

Med hensyn til både salg og markedsføring kommer der fremover til at være nogle helt andre muskler bag nødpennen Zegalogue (dasiglucagon), som Novo Nordisk netop har købt rettighederne til at markedsføre globalt.

For med sin velsmurte maskine og et produkt, der passer godt ind i porteføljen, beløber lanceringen af Zegalogue i Novo Nordisk-regi sig ikke til meget mere end ”plug and play”, vurderer Sydbanks analytiker Søren Løntoft Hansen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier