MedWatch

Fire nye produkter skal løfte væksten for Novo-division

Novo Nordisk vil over de kommende tre år lancere fire nye produkter mod sjældne sygdomme. Det skal bringe væksten i den tidligere nødlidende division på niveau med det øvrige Novo Nordisk, siger direktør.

Ludovic Helfgott, koncerndirektør med ansvar for forretningsenheden Rare Diseases, kom til Novo Nordisk i 2019. | Foto: PR / Novo Nordisk

Den tidligere nødlidende Biofarma-division hos Novo Nordisk sigter efter en navne- og fokusjustering tidligere på året mod vækst.

Over de kommende tre år vil divisionen, der i dag kaldes Rare Diseases - sjældne sygdomme -, lancere fire nye produkter, der skal bringe væksten tilbage i divisionen, skriver dagbladet Børsen.

”Jeg vil sige, at på langt sigt er det vores mål at være på niveau eller endda højere end den overordnede gennemsnitsvækst i Novo Nordisk,” siger Ludovic Helfgott, koncerndirektør med ansvar for forretningsenheden, til avisen.

Fra tidligere kun at have fokuseret på blødersygdom og væksthormoner vil forretningsområdet fremover også fokusere på mere sjældne blødersygdomme samt en række endokrine sygdomme eller hormonforstyrrelser.

Målet er at nå 70 mio. patienter inden for en årrække mod 2 mio. i dag, skriver Børsen.

Mere fra MedWatch

Lundbeckfonden ser mulighed for børsnotering af Ferrosan om fem år

Hvis væksten fortsætter for Ferrosan Medical Devices kan medicoselskabet være klar til en børsnotering inden for en femårig tidshorisont, vurderer Arne Due-Hansen, chef for strategiske investeringer i Lundbeckfonden. Fonden har netop annonceret købet af medicoselskabet sammen med ATP og Kirk Kapital.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier