MedWatch

Leo Pharma om afsked med 22 markeder: Ved at frigøre ressourcer kan vi investere i lægemidler til de største udækkede behov

Hvordan hænger det sammen, når Leo Pharma vil trække sig ud af 22 markeder, mens medicinalselskabets CSR-strategi siger, at det ”er dedikeret til altid at sætte patienten først”? Ifølge koncerndirektør Becki Morison handler det om, hvor de økonomiske ressourcer kan skabe den største forandring for patienter med hudsygdomme.

Foto: Leo Pharma / PR

Ligesom de fleste andre større selskaber, har Leo Pharma en CSR-strategi, der har til formål at klarlægge, hvordan et selskab integrerer sociale hensyn i dets forretningsaktiviteter. Af Leo Pharma hjemmeside fremgår det blandt andet, at medicinalselskabet ”er dedikeret til altid at sætte patienten først”.

Men i starten af juli lød det så pludseligt i Dagbladet Børsens spalter, at Leo Pharma vil trække sig ud af 22 markeder på tværs af kloden, da lønsomheden ikke står mål med selskabets arbejde. Det drejer sig ifølge erhvervsmediet om lande som Etiopien, Kenya, Trinidad & Tobago, Palæstina samt Libanon.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier