MedWatch

Sanofi lancerer nonprofit-brand

Sanofis nye Impact-brand skal stille 30 lægemidler til rådighed for verdens 40 fattigste lande uden profit.

Foto: VIOLETA SANTOS MOURA/REUTERS / X07448

Den franske medicinalkæmpe Sanofi vil stille 30 lægemidler til rådighed til verdens 40 fattigste lande.

Det sker som et led i selskabets CSR-strategi, som blandt andet handler om at stille lægemidler til rådighed for den billigst mulige pris.

Det skriver Sanofi i en pressemeddelelse.

Nonprofit-brandet kommer til at hedde Impact, og de 30 lægemidler under brandet betragtes som væsentlige af WHO og dækker en bred vifte af terapeutiske områder, herunder diabetes, hjerte-kar-sygdomme, tuberkulose, malaria og kræft, lyder det fra Sanofi.

Blandt andet stiller det franske medicinalselskab insulin og glibenclamid til behandling af diabetes til rådighed under brandet, mens også tyktarmskræft-lægemidlet oxaliplatin gøres tilgængelig uden profit.

Mere fra MedWatch

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier