MedWatch

Leo Pharma holder fast i blodpropmedicin trods ønske om rendyrket dermatologi-forretning

Der er ingen planer om at frasælge tromboseforretningen, der er et af Leo Pharmas mest indtjenende forretningsben, selvom virksomheden har en strategi om at målrette selskabet efter det dermatologiske område.

Leo Pharma kæmper med et voksende underskud på bundlinjen, men udviklingen er ifølge finansdirektør og fungerede adm. direktør Anders Kronborg på vej til at blive vendt. | Foto: Leo Pharma / PR

Leo Pharma vil være et af verdens største dermatologiske selskaber i 2030, og for at nå det mål har det danske medicinalselskab lagt en strategi om at strømline forretningen og fokusere kræfterne på dermatologi-området.

Det betyder dog ikke, at firmaet har nogen planer om at frasælge trombose-forretningen med fokus på blodpropper, der er et historisk sygdomsområde for Leo Pharma, som er grundlagt tilbage i 1908.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier