MedWatch

Leo Pharmas amerikanske salgsorganisation ventede på godkendelse i otte måneder: "Det har haft økonomiske konsekvenser"

133 sælgere har siden foråret stået klar til at sende Leo Pharmas tralokinumab på markedet i USA. Ventetiden er brugt på at sælge andre produkter og høste erfaringer fra lanceringen af eksemmidlet i Europa. Tirsdag kom godkendelsen i USA.

Leo amerikanske chef i USA, Becki Morison, ærgrer sig over forsinkelsen på otte måneder af tralokinumab-lanceringen, men ventetiden har også haft fordele. | Foto: Leo Pharma/PR

Da den amerikanske lægemiddelstyrelse FDA gav grønt lys til Leo Pharmas lancering af tralokinumab til behandling af atopisk eksem, stod hele det danske dermatologi-selskabs salgsorganisation i USA parat til at trykke på start-knappen.

Leo forventede nemlig oprindeligt at få godkendelsen i april, men blev i stedet mødt med et krav om yderligere data om injektionssprøjten til eksemmidlet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Permanent forhøjet forskningsfradrag begejstrer – men ikke uden forbehold

Det vækker begejstring hos branche- og erhvervsorganisationer, at et flertal i Folketinget fredag blev enige om en aftale, der blandt andet betyder, at fradraget for forskning og udvikling permanent forhøjes til 130 pct. Fradraget kræver imidlertid, at aftaleparterne kan finde finansieringen engang til efteråret, og uvisheden giver anledning til bekymring.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier