MedWatch

Novo Nordisk-topchef glæder sig over Saxendas rolle i fedmevækst

Væksten i Novo Nordisks fedmeforretning skal ifølge Novo Nordisks adm. direktør, Lars Fruergaard Jørgensen, ikke kun tilskrives det nyligt lancerede middel Wegovy. Også selskabets ældre middel Saxenda klarer sig rigtig godt, ifølge topchefen.

Foto: Stine Bidstrup/ERH

Selvom Novo Nordisk endnu ikke ønsker at oplyse seperate salgstal for selskabets to fedmemidler, Saxenda og arvtageren Wegovy, er den positive udvikling i forretningsbenet ikke til at skjule i onsdagens kvartalsregnskab.

I årets første ni måneder lyder Novo Nordisks samlede salg af fedmemidler således på 5,9 mia. kr., hvilket overgår hele sidste års omsætning på 5,6 mia. kr. i forretningsbenet. Dengang indeholdte salget dog kun midlet Saxenda, da Wegovy først er blevet introduceret på det amerikanske marked i juni i år - som det eneste marked indtil videre. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier