MedWatch

Zegalogue-lancering sender udgifterne op hos Zealand Pharma i andet kvartal

Den amerikanske lancering af blodsukkermidlet Zegalogue har sat dens præg på Zealand Pharmas regnskab for andet kvartal. Således er nettodriftsomkostninger vokset betydeligt, hvilket blandt andet skyldes øgede udgifter til salg og marketing.

Foto: Stine Bidstrup/ERH

Torsdag har Zealand Pharma sat finansielt punktum for årets andet kvartal, der i høj grad har været præget af biotekselskabets amerikanske lancering af blodsukkermidlet Zegalogue.

Lanceringen, der blev skudt i gang 24. juni, er således den første egenhændige af slagsen for selskabet, hvilket også afspejles i torsdagens regnskab for kvartalet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

CHMP blåstempler ni nye lægemidler i maj

Den europæiske lægemiddelkomite, CHMP, har på dets møde i maj indstillet ni nye lægemidler til godkendelse samt anbefalet, at seks midler kan tages i brug på nye måder. To midler afvist.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier