MedWatch

Leo lader kanonen – vil sende nyt middel på markedet hver 2-3 år

Dermatologikoncernen Leo Phama retter blikket mod 2030 med en ny strategi, der skal cementere selskabets position på markedet for behandling af hudlidelser og solidt positionere virksomheden i USA.

Arbejdet i Leo Pharmas egne laboratorier vil i de kommende år resultatere flere nye lægemiddelkandidater, lyder forventningen fra topchef Catherine Mazzacco. | Foto: Leo Pharma / PR

Leo Pharma skruer gevaldigt op for kadancen, og planlægger i de kommende år at overdænge markedet med nye behandlinger af både sjældne og mere almindelige hudlidelser.

Det er kernen i medicinalselskabets netop færdiggjorte strategi, der skal fungere som en rettesnor for selskabet frem mod 2030, og positionere virksomheden til at lancere nye lægemidler hvert andet år, hvis alt går vel.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 38

Ugen bød på en milliardkontrakt til Bavarian Nordic, mens Novo Nordisk forventer at sende et ugentligt insullin på markedet inden længe. Medicinrobotter skal erstatte manglende medarbejdere i sundhedsvæsenet. Gik du glip af noget?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier