MedWatch

Iværksætterfirma fra Leos rugekasse øjner guld på online salg af hudplejemidler

Firmaet Nøie, der udspringer af Leo Pharmas innovationslaboratorium, vil kapre en del af det 10 mia. dollar store marked for hudpleje med direkte salg via nettet af produkter tilpasset den enkelte.

Iværksættervirksomheden Nøie vil med personaliserede hudplejeprodukter nappe en bid af det mere end 10 mia. dollar store marked for online salg af midler mod blandt andet psoriasis og ackne. Foto: /ritzau/Nanna Kreutzmann/arkiv.

Med afsæt fra Leo Pharmas Leo Innovation Lab vil iværksætterselskabet Nøie nappe en bid af det mere end 10. mia. dollar store marked for salg af hudplejemidler.

Det skal ske ved hjælp af individualiserede og til den enkelte tilpassede produkter udviklet på baggrund af algoritmer og dataanalyse af 60.000 brugere med hudproblemer af forskellig art.

Det skriver Børsen.

"Vi er dødhamrende trætte af mirakelkure. Der er mirakelkure over det hele, og vi kommer aldrig til at hævde, at vi har mirakelkuren til det hele, men når det kommer til din hud, så tror vi på, at vi er på vej mod at lave verdens bedste produkter," siger Daniel Jensen, grundlægger, medejer og adm. direktør i Nøie til avisen.

Nøie har allerede rejst 18 mio. kroner fra Leo Pharma, Preseed Ventures, Seed Capital og en håndfuld business angels, men mod slutningen af året skal der rejses yderligere et tocifret millionbeløb.

De analyserede brugerdata, der ligger til grund for algoritmen, som Nøie har udviklet, bygger på data fra eksisterende hudplejeprodukter, som selskabet har solgt via webshoppen Helloskin – netop Helloskin var det første selskab, der blev udklækket fra Leo Innovation Lab.

Leo Pharmas innovationsarm poster flere penge i digital screening

Leos iværksætterfabrik har fem selskaber i støbeskeen

Leo Pharmas innovationsarm spinder endnu et selskab ud

Leo spinder første selskab ud fra digital iværksætterfabrik

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier