MedWatch

Novo Nordisk er vendt tilbage til vækst i presset forretningsområde

Novo Nordisk løftede salget i sin ellers pressede Biopharm-forretning med 3 pct. i årets første kvartal. Ifølge topchef Lars Fruergaard Jørgensen har selskabet allerede midlerne til at sikre vedvarende vækst i forretningsdelen, men man ønsker stadig at sparke yderligere gang i væksten gennem opkøb.

Foto: Peter Nørby

Mens Novo Nordisks kvartalsregnskab for nylig i nogen grad bidrog til en øget bekymring omkring et begyndende prispres i det lukrative GLP-1-segment, så bød regnskabet også på en række lyspunkter.

Et af dem var et bedre end forventet resultat i det såkaldte Biopharm-segment, som blandt andet dækker selskabets produkter mod blødersygdommen hæmofili og væksthormoner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier