MedWatch

Novo-boss afviser prispres på vækstområde: "Vi ser ingen ændring i konkurrencen"

Selvom Victoza skuffer i første kvartal, og der generelt er et øget tryk på Novo Nordisks GLP-1-portefølje, så ser topchef Lars Fruergaard Jørgensen ikke øget konkurrence eller prispres. Udviklingen skyldes en række faktorer, som selskabet ikke selv har den store indvirkning på, lyder det.

Foto: Ritzau Scanpix/ERH/Niels Hougaard

Novo Nordisk leverede fredag morgen et ganske pænt regnskab for årets første kvartal, hvor salget af de fleste af koncernens produkter overraskede positivt.

Der var dog en enkelt torn i øjet i form af udviklingen for selskabets bedst sælgende produkt, GLP-1-analogen Victoza til behandling af type 2-diabetes. Det produkt omsatte i kvartalet for 5,7 mia. kr., hvor analytikerestimater havde peget på et salg på mere end 6 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier