MedWatch

Novo Nordisk sætter turbo under nyt væksthåb: "Vi forventer at vende tendensen"

Novo Nordisk vil sætte fart under en amerikansk ansøgning for en ny diabetespille, mens man også vil indsende ansøgninger i EU og Japan i år. Det skal endegyldigt vende billedet i det lukrative GLP-1-segment, hvor konkurrenten Eli Lilly har presset den danske koncern gennem længere tid.

Foto: /Ritzau Scanpix/Asger Ladefoged/

Der er ingen tvivl om, at det såkaldte GLP-1-segment er vigtigt for den danske medicinalkoncern Novo Nordisk.

Selvom segmentet fortsat udgør en mindre del af det samlede diabetesmarked, så vokser det langt hurtigere end andre lægemiddelklasser, og Novos to markedsførte produkter i klassen tegnede sig i 2018 for et salg på 26 mia. kr. ud af en samlet omsætning på lige under 112 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier