MedWatch

GSK går sammen med Leo-partner om markedsføring af middel mod nyresygdom

Storbritanniens største medicinalselskab har hyret en partner til danske Leo Pharma til at hjælpe sig med at udbrede et nyt lægemiddel til behandling af blodmangel i patienter med kronisk nyresygdom på det japanske marked.

Foto: GSK/PR

Det japanske medicinalselskab Kyowa Hakko Kirin, som har samarbejdet med Leo Pharma siden 2013, skal nu hjælpe britiske Glaxosmithkline med at markedsføre et nyt lægemiddel i sit hjemland.

De to selskaber har således indgået et strategisk samarbejde om den fremtidige kommercialisering af lægemidlet daprodustat i Japan. Det skriver GSK i en pressemeddelelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Selvtests til skoleelever er på lager – nyt udbud sat i gang

Der ligger antigentests klar på lager fra tidligere indkøb, og de dækker i første omgang behovet for selvtests til skoleelever, som Regeringen og KL forleden besluttede skal supplere de kommunale skolers testindsats. En nyt udbud er netop skudt i gang for at dække efterspørgslen, når lagrene er tømte, oplyser styrelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier