MedWatch

Novo Nordisks nye flagskibsprodukt har fået solid start i USA

Ifølge både analytikere og Novo Nordisk selv ser den amerikanske lancering af Ozempic efter det første halve års tid ganske lovende ud, og analytikerestimater peger på et langt højere salg i 2018, end selskabet selv har guidet for. "En virkelig stærk lancering," siger Novo-topchef Lars Fruergaard Jørgensen.

Mange observatørers øjne var rettet mod nyt om markedsadgang og priser i USA, da Novo Nordisk aflagde regnskab for første halvår af 2018 i den forgangne uge.

Mens medicinalselskabet forventer, at den negative pristendens, man har set i de senere år, fortsætter i 2019, og de realiserede priser efter rabatter tager endnu et dyk, så lød det også fra selskabet, at de årlige forhandlinger med betalerne i USA "skrider godt frem".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier