MedWatch

Medicinalindustrien skruer op for de digitale reklamer

Efter al sandsynlighed vil der blive brugt mere end 3 mia. dollar på digitale reklamer for medicinalprodukter, en lille, men voksende andel af det totale marked for digitale reklamer.

De amerikanske forbrugere kommer fremover til at se flere reklamer for lægemidler i deres digitale nyhedsfeeds. Ifølge en ny analyse kommer medicinalselskaberne nemlig til at bruge flere penge på den type af reklamer.

Det skriver FiercePharma.

Ifølge en undersøgelse fra eMarketerss har medicinal- og sundhedsselskaber i 2017 brugt 2,53 mia. dollar (cirka 15,7 mia. kr.) på digitale reklamer, hvilket dækker over alt fra reklamer på computere, mobiltelefoner, tablets og andre enheder med internetadgang.

Ved udgangen af 2018 regner eMarketers at det tal er vokset til 3,06 mia. dollar og vil nå 4 mia. dollar i 2020. Det lyder måske af meget, men er lavt i forhold til eksempelvis mode- og bilindustrien. I alt står medicinal- og sundhedsindustrien kun for 3 pct. af forbruget af digitale reklamer, hvilket ikke er meget, når man ser på industriens størrelse.

Pfizer laver første reklamefremstød for Viagra

Amgen slæbt for Lægemiddelstyrelsen i sag om ulovlig reklame 

Sanofi retter skarp anklage mod Novo Nordisk: "Går bevidst over stregen" 

Mere fra MedWatch

Nye insulintilskud bekymrer Diabetesforeningen

Diabetesforeningen er utilfredse med Medicintilskudsnævnets indstilling til en revurdering af tilskud for diabetesmidler, som patientforeningen anser som en spareøvelse uden hensyntagen til patienterne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier