MedWatch

Sanofi lancerer nyt middel med en priskrig i Danmark

Med en pris der er 18-38 pct. lavere end Novos Xultophy, rykker Sanofi ind i Danmark med sit konkurrerende produkt. Et direkte slag mod Novo Nordisk.

Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Jacques Brinon

Selvom Novo Nordisk er hårdt forankret på hjemmemarkedet i Danmark, har Sanofi alligevel besluttet sig for at slå ud efter den danske diabetesgigant med sit nye produkt, Suliqua. Derfor er Danmark blandt de første seks europæiske lande, som midlet bliver lanceret i.

Det skriver Børsen.

Midlet er en kombination af Sanofis Lantus og et danskudviklet produkt, Zealand Pharmas Adlyxin. Dermed er det en konkurrent til Novo Nordisks Xultophy, som er en kombination af selskabets egne to midler, Tresiba og Victoza.

"Konkurrencen med Novo gør, at vi ønsker at have succes i Danmark, for det er vores måde at vise, at vi kan få succes, hvor Novo er ekstremt stærk," siger Marc-Antoine Lucchini, Sanofis chef for diabetesforretningen i Europa.

Måden man vil få succes på er via en priskrig. For mens Tresiba og Victoza begge har overgået Lantus og Adlyxin i de kliniske studier, så kan Suliqua være mellem 18-38 pct. billigere, alt efter hvilken doseringspen, man bruger. Og det gør midlet attraktivt i et stadig dyrere medicinmarked.

Sanofis diabeteskvaler fortsætter, men nye midler nærmer sig målstregen

Zealand-topchef: "Ikke mange biotekselskaber har skabt så stærk en pipeline på så kort tid"

Sanofi vil fyre 400 salgsmedarbejdere i USA

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier